Contradicció PISA?

La preocupació pels rendiments de l’informe PISA engeguen a casa nostra mesures força dures en la contractació de docents -amb els períodes de prova de tan sols tres mesos- i canvis en les estratègies educatives. Pel que fa a aquestes, cada cop serà més important les exposicions orals, els projectes de grup, saber cercar informació i la creativitat.

A veure com es concilia aquesta contradicció PISA amb valorar als alumnes altres competències no considerades ortodoxament “acadèmiques”.

http://www.lavanguardia.com/encatala/20131208/54395958239/docents-periode-proves-selectiu.html

 

Advertisements
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Contradicció PISA?

  1. kali Matxacan ha dit:

    Em sembla bé tot el què sigui la preocupació que hi haper la docència. Potser fer una tutoria als nous mestres seria més correcte que una amenaça de perdre la feina durant dos anys si no superes una prova de tres mesos.
    Suposo que durant molt anys “hem estat aprenent per sota de les nostres possibilitats” i ens hem acostumat, tant docència com alumnat, a seguir el que ja ens semblava bé o fei amandra canviar. Nous temps representen nous mètodes. No podem estar jugant amb els alumnes ni amb els professors a base de refomes educatives que imposen uns i altres cada cop que pugen al govern . Es necessari un plantejament sòlid de quin sistema educactiu volem i sobre això anar perfilant i modificant el què faci falta, sense perdre l’essència. Professors preparats, alumnes amb ganes d’aprendre més enllà de l’assiganatura, capacitat per acceptar la diversitat com a una oportunitat de riquesa i no voler uniformar els estudiants ni l’aprenentage, valorar les capacitats emocionals i no només pràctiques, etc. Si volem un nou model, hem de canviar procediments i eines o per contra, obtindrem sempre els mateixos resultats.

  2. Totalment d’acord amb el que proposes d’una tutoria als mestres més que una amenaça. En els anys que porto de docent, i no són pocs, he realitzat molts cursets de formació. Ni un de sol -i que consti que els busco- m’ha donat les eines per enfocar millor la docència.
    Em dóna la sensació que el que estem fent és cercar les claus perdudes a prop del fanal encara que les hàgim perdudes a l’altra banda de la vorera, pel simple motiu que allà sota hi sabem veure. Ja és hora de què ens sapiguem il·luminar en el lloc adequat!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s