El sant informe PISA

Avui ha estat un dia de publicacions a la premsa sobre els informes PISA. Un sistema que ha primat enguany als països on els infants no poden realitzar-se com a tals i on les taxes de suïcidis són més altes.

Fins ara el nostre referent idolatrat ha estat Finlàndia. Molts diaris ens fan ressò dels principals trets d’aquest sistema: un barem molt alt per accedir als estudis i a la professió de mestre, però on també es contempla l’empatia, sensibilitat social i habilitats artístiques; l’heterogeneïtat dels alumnes per classe sense separar-los per nivells d’aprenentatge, la gratuïtat del material i el menjar escolar i la baixa ràtio d’alumnes per professor, sols una vintena per classe.

Sistema Educatiu Australia

Influenciada pel pensament instaurat en la majoria de nosaltres que associa proporcionalment el mal temps amb les hores dedicades a l’estudi i a la lectura a casa, m’he fixat que el primer país amb una educació no militaritzant i condicions climàtiques semblants a les nostres és Austràlia. Immediatament m’he posat a investigar una mica el sistema educatiu australià, que personalment desconeixia. A continuació us en faré cinc cèntims.

El sistema australià coincideix amb el finlandès amb la característica de pocs alumnes per classe, de quinze a vint. Es té molt en compte per l’avaluació la participació a classe i l’elaboració de treballs. Hi ha una forta implicació dels pares, ja que si el tutor detecta una davallada en el rendiment immediatament cita als pares i busquen junts la causa del problema. Repetir un curs es pot fer legalment, però passa poc sovint, ja que els alumnes ho veuen com una vergonya i s’hi esforcen molt perquè no succeeixi. En els cursos de batxillerat els alumnes poden escollir segons el seu futur universitari i dins d’uns marges, les hores que hi dedicaran a les assignatures. I ara ve una mesura que segurament generarà polèmica, l’existència de les Selectives Schools, on accedeixen els millors a partir d’onze o dotze anys i s’hi exigeix molt més nivell acadèmic per potenciar llurs capacitats.

Queda per una altra ocasió debatre sobre si el què avalua l’informe PISA és el que més ens interessa per la nova societat que ens agradaria a tots i totes crear. Però de moment he intentat donar a conèixer altres idees que sembla que funcionen per almenys reformar el nostre sistema educatiu actual.

Finlàndia: http://www.lavanguardia.com/vida/20131202/54394727770/las-claves-del-exito-de-los-sistemas-educativos-de-corea-del-sur-y-finlandia.html
Austràlia: http://www.encuentroeducativo.com/revista/?p=2800
Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s